Nie tylko wnętrze! Czyli dobieramy opakowanie

uczeń
Przygotuj się do szkoły!
28 sierpnia 2017
Show all

Nie tylko wnętrze! Czyli dobieramy opakowanie

opakowania

Wypuszczenie na rynek nowego produktu wiąże się z koniecznością wyboru odpowiedniego opakowania. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe zadanie, jak może się wydawać.

Planując sprzedaż nowego artykułu, musimy pamiętać, że liczy się nie tylko wnętrze. Co to znaczy? To, że produkt może nie obronić się wyłącznie swoją jakością. Ludzie często kupują oczami, a decyzję co do zakupu danego towaru najczęściej podejmują spontanicznie, stojąc przed półką sklepową. Dlatego tak istotne jest wybranie odpowiedniego opakowania, które nie tylko wyeksponuje zalety naszego produktu, ale także zachęci kupującego do sięgnięcia właśnie po nasz produkt. Zatem jak stworzyć opakowanie, które pomoże nam w sprzedaży naszego towaru?

Na co zwrócić szczególną uwagę?

Przede wszystkim opakowanie musi zostać prawidłowo stargetowane. Jak to zrobić? Zanim przygotujesz projekt opakowania, zastanów nad grupą docelową, do której kierowany jest towar. Logicznym jest, że inne elementy opakowania zainteresują nastolatków, a inne przyciągną wzrok osób starszych. Dlatego też tak istotne jest prawidłowe wyznaczenie grupy, która może wyrazić zainteresowanie naszym produktem.

Zadbaj także o to, aby opakowanie odpowiadało „półce cenowej”, na jakiej znajduje się oferowany przez Ciebie produkt. Co to znaczy? Jeśli oferujesz towar z kategorii ekskluzywnych, Twoim zadaniem jest dobranie opakowania, które również będzie to wyrażało. Proste, ekonomiczne opakowania zostaw dla towarów, które w swoim założeniu mają być bardziej przystępne dla klientów.

W procesie tworzenia opakowania bardzo dużą rolę odgrywa również materiał, z jakiego zostanie wykonane opakowanie. Dobrze dobrany materiał powinien nie tylko dobrze się prezentować, ale także być wytrzymałym, aby zapewnić produktowi jak najlepszą ochronę.

Nawet najlepszy produkt nie sprzeda się dobrze, jeśli jego opakowanie nie będzie do tego zachęcało. Dlatego też zadbaj o to, aby Twój produkt posiadał oryginalną, przyciągającą wzrok szatę graficzną. Ciekawym rozwiązaniem jest również zastosowanie dodatkowych efektów, które mogą zainteresować kupujących. Dobrym przykładem takie rozwiązania są trójwymiarowe opakowania, które skutecznie zatrzymują wzrok klientów.