Opakowanie inne niż wszystkie

dziecko przy tablicy
Drugie śniadanie dla Tadka-Niejadka
15 września 2017
opakowanie i etykieta 3D
Drobiazg dla maluchów
31 października 2017
Show all

Opakowanie inne niż wszystkie

opakowanie i etykieta 3D

Opakowanie produktu jest poniekąd jego reklamą. Gdy jesteśmy za granicą i nie znamy marek produktów na półkach sklepowych przeważnie wybieramy to, co skusiło nasz wzrok. Dlatego wielu producentów czasami zastanawia się nad zmianą opakowania np. na edycję Świąteczną, ale jednocześnie boją się oni, że przez nagłą zmianę ich produkt nie zostanie rozpoznany przez stałych klientów. Czy jest jakiś sposób, aby nieco odświeżyć image produktu, ale całkowicie go nie zmieniać?

Nowe-stare opakowanie

Na Zachodzie prawdziwym hitem wśród producentów stały się opakowania 3D. Czym jest efekt 3D nawet nie trzeba tłumaczyć. Każdy zna go chociażby z kartek świątecznych, zabawek dla dzieci czy naklejek. Obraz, który na nich widzimy wydaje się być trójwymiarowy, jakby wychodził poza ramki obrazka. W zależności od tego jak poruszymy daną rzeczą, obraz zmienia się i sprawia wrażenie, jakby się poruszał. Obrazki 3D przyciągają wzrok i ściągają uwagę. Zauważyli to producenci żywności i zaczęli stosować efekt 3D na opakowaniach swoich produktów. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Podobnie jak małe dzieci, dorośli ludzie na zakupach na dłużej zatrzymywali się przy półce z produktem w nowej wersji opakowania, brali go do rąk, obracali i odkrywali tajemnicę obrazka. To z kolei wpłynęło pozytywnie na sprzedaż.

Jak to zrobić?

Wykonanie opakowań lub etykiet 3D warto zlecić profesjonalnej firmie, która na co dzień zajmuje się tworzeniem reklam lentikularnych.  Najczęściej dobrym pomysłem nie jest całkowita zmiana layoutu opakowania, tylko dodanie do niego ciekawego akcentu. W ten sposób produkt będzie dalej rozpoznawalny dla klientów, ale pojawi się na nim coś nowego i intrygującego, co będą chcieli sami sprawdzić. Akcję zmiany opakowania można przeprowadzić w zasadzie przy każdej nadarzającej się okazji. Może to być chociażby dodanie akcentów świątecznych w 3D w grudniu lub symbolu w 3D nawiązującego do trwającego właśnie konkursu związanego z danym produktem. Taką decyzję powinien podjąć dział marketingu firmy.