Technologia 3D w produkcji opakowań

Gadżet dla klientów. Wyjątkowy lunchbox
26 listopada 2017
Jak wybrać producenta opakowań?
3 grudnia 2017
Show all

Technologia 3D w produkcji opakowań

Packaging isometric 3d icons set isolated on white background

Technologia 3D od lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Jeszcze kilkanaście lat temu prawdziwym hitem wśród dzieci były trójwymiarowe pocztówki oraz przybory szkolne. Format 3D podbił również kina, gdzie filmy wyświetlane w tej technologii przyciągają tłumy widzów. Dzięki niezwykle atrakcyjnej formie wizualnej, jaka oferowana jest przez tą technikę, 3D zaczęto coraz chętniej wykorzystywać do produkcji materiałów reklamowych oraz opakowań produktów. Powstaje jednak pytanie, czy wykorzystanie trójwymiarowej technologii jest dobrym rozwiązaniem.

Korzyści płynące z wykorzystania technologii 3D

Co sprawia, że klient zainteresuje się danym towarem stojącym na półce w sklepie? Atrakcyjne opakowanie. Z tego też powodu firmy prześcigają się w pomysłach, jak najlepiej wyróżnić swoje produkty, aby te lepiej przyciągały wzrok potencjalnych konsumentów. W takim wypadku jednym z najlepszych rozwiązań jest zastosowanie opakowań trójwymiarowych, które, według przeprowadzonych badań, na cztery razy dłużej przyciągają zainteresowanie klientów niż tradycyjne opakowania wykonane z technice 2D.

Jest wiele zalet wykorzystania takiego rozwiązania. Pierwszą z nich jest oczywiście większa sprzedaż produktów. Bardzo często decyzji dotyczącej zakupu danego przedmiotu podejmujemy dopiero w chwili, kiedy stoimy przed półką sklepową. Ciekawie zaprojektowane, przyciągające wzrok opakowanie to pewność, że klienci, zaintrygowani wyglądem naszego produktu, chętniej sięgną właśnie po niego, nawet w momencie, jeśli wcześniej nie mieli styczności z daną marką. Z tym wiąże się następna zaleta, czyli budowanie świadomości marki wśród klientów. Intrygujące opakowanie sprawia, że klienci lepiej zapamiętują nasz produkt, co sprawia, że chętniej po niego sięgną przy następnych zakupach.

Wiele osób rezygnuje z tego typu rozwiązań, obawiając się, że są one dość kosztowne. Nic bardziej mylnego! Obecnie do produkcji opakowań trójwymiarowych wykorzystuje się technologię lentikularną, która jest tańsza w porównaniu z pozostałymi metodami uzyskiwania obrazu 3D.

Czy warto zdecydować się na zainwestowanie w trójwymiarowe opakowania? Zdecydowanie tak! Dzięki nim możesz w estetyczny i ciekawy sposób wyróżnić oferowane przez Ciebie produkty, co może znacznie poprawić ich sprzedaż oraz wpłynąć na lepszą rozpoznawalność kreowanej przez Ciebie marki.