Jak wybrać producenta opakowań?

Technologia 3D w produkcji opakowań
26 listopada 2017
Show all

Jak wybrać producenta opakowań?

Cosmetics.

Opakowanie to rzecz niezwykle istotna w procesie sprzedaży produktu. Dobrze zaprojektowane opakowanie może znacząco poprawić sprzedaż naszego towaru. Niestety, działa to również w drugą stronę – nieodpowiednie opakowanie może przekreślić całą kampanię, jaka została przygotowana do promocji danego produktu. Aby uniknąć takiego obrotu sprawy, warto dokładnie zastanowić się, czego oczekujemy od naszego opakowania oraz na co powinniśmy zwrócić uwagę podczas wyboru firmy, która je dla nas wykona.

Przede wszystkim profesjonalizm

Czym zatem powinniśmy kierować się w wyborze firmy, której zlecimy wykonanie opakowań? Pamiętajmy o tym, że w tym wypadku chodzi głównie o przekaz wizualny. Dlatego pierwszą rzeczą, na które powinniśmy zwrócić uwagę, jest portfolio danego przedsiębiorstwa, w którego wgląd możemy poprosić podczas rozmowy (wiele firm ułatwia nam ten proces, umieszczając swoje dotychczasowe prace na własnej stronie). Pozwoli nam to ocenić jakość ich dotychczasowych realizacji.

Podczas przeglądania portfolio warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną bardzo istotną rzecz, a mianowicie na kreatywność zespołu. To właśnie dzięki twórczemu oraz nieszablonowemu podejściu do pracy, dany zespół będzie mógł stworzyć dla nas opakowanie bądź etykietę, które będą wyróżniały się na tle pozostałych.

Kolejnym bardzo ważnym punktem jest doświadczenie w branży. Jeśli firma działa już od kilku-kilkunastu lat, zapewne ma już bardzo dużą praktykę w wykonywaniu podobnych zleceń, dlatego też jej pracownicy będą w stanie udzielić Ci profesjonalnego doradztwa w kwestii projektu oraz samego wykonania opakowania.

Nie bój się innowacyjnych rozwiązań

Trójwymiarowe opakowanie? Opakowanie w stylu retro? A może eko-opakowanie albo opakowanie w kształcie sprzedawanego produktu? Dzisiejsza technologia daje nam naprawdę dużo opcji – wystarczy tylko z nich skorzystać. Pamiętaj o tym, że Twoim głównym celem jest wyróżnienie produktu spośród innych i zachęcenie klienta do sięgnięcia po niego. Dlatego też nie bój się nowoczesnych i nieszablonowych rozwiązań, które będą w stanie zainteresować potencjalnych klientów.