Dobra etykieta, czyli jaka?

opakowania
Postaw na trójwymiarowe pojemniki na żywność!
15 stycznia 2018
technologia 3D w reklamie
Rola technologii 3D we współczesnej reklamie
24 kwietnia 2018
Show all

Dobra etykieta, czyli jaka?

etykieta

Nie od dziś wiadomo, że klienci o wielu zakupach decydują impulsywnie – w momencie, kiedy stoją przed półką sklepową z danym towarem. Nie wszyscy jednak wiedzą, jakie czynniki są powodem tego, że podejmujemy taką, a nie inną decyzję w sprawie zakupu. Rzeczami, które wpływają na nasze decyzje są nie tylko należycie użyte materiały POS, ale przede wszystkim odpowiednio przygotowane etykiety produktowe.

Jakie cechy powinna mieć dobra etykieta?

Etykieta to jedna z najważniejszych form reklamy. To właśnie od niej w dużej mierze zależy, czy sięgniemy po dany produkt, czy wybierzemy towar oferowany przez konkurencję. Z tego też powodu przed producentami etykiet stoi bardzo poważne wyzwanie, aby przygotować etykietę w taki sposób, aby spełniała wszystkie stawiane przed nią zadania.

Główną misją etykiety jest wzbudzenie zainteresowania u klienta. Dlatego też dobra etykieta powinna być ciekawie zaprojektowana, aby zaintrygować sobą patrzącą na nią osobę. W tym wypadku istotny jest każdy, nawet najmniejszy szczegół, zaczynając od kolorystyki, poprzez umieszczoną na niej grafikę, po rodzaj czcionki.

Bardzo ważne jest także wykonanie, ponieważ najbardziej intrygująca etykieta nie przyciągnie do siebie nikogo, jeśli będzie wykonana w nieodpowiedniej formie. Dzisiejsza technologia daje nam bardzo szerokie możliwości, dzięki którym możemy wykonać etykiety w najróżniejszych stylach oraz rozmiarach, poczynając od etykiet trójwymiarowych, przez etykiety laminowane, po tradycyjne etykiety papierowe, co pozwala nam bez trudu dobrać właściwą technikę wykonania etykiety.

Kolejnym dość istotnym elementem etykiety jest ilość zawartych na niej informacji. Obok nazwy produktu oraz logo i danymi kontaktowymi firmy, na etykiecie powinny się znaleźć szczegółowe informacje o danym towarze. Przykładowo w przypadku produktów spożywczych etykieta powinna zawierać dane, takie jak skład, waga netto oraz składniki, które mogą wywoływać alergię.

Dobrze przygotowana etykieta to nie tylko sposób na lepszą sprzedaż produktu, ale także jeden z elementów kreacji wizerunku marki, dlatego też warto zadbać o jakość wykorzystywanych przez nas etykiet.