Rola technologii 3D we współczesnej reklamie

etykieta
Dobra etykieta, czyli jaka?
4 lutego 2018
Pomysł na wyprzedaż
Pomysł na wyprzedaż
2 maja 2018
Show all

Rola technologii 3D we współczesnej reklamie

technologia 3D w reklamie

Głównym zadaniem reklamy jest zainteresowanie potencjalnego klienta promowanym produktem. Dobrze przygotowana reklama będzie potrafiła zaintrygować oraz przyciągnąć wzrok odbiorców na trochę dłużej niż przysłowiowe „kilka sekund”. Aby była w stanie to zrobić, przekaz reklamowy musi być nie tylko oryginalny i ciekawy, ale przede wszystkim dynamiczny oraz kolorowy. Z tego względu agencje reklamowe stale prześcigają się w pomysłach, w jaki sposób przyciągnąć zainteresowanie klienta do reklamy, a co za tym idzie – także do zaprezentowanego w niej produktu. A nic nie przyciąga wzroku lepiej niż poruszające się obrazy! Z tego też powodu coraz częściej w reklamie wykorzystuje się technologię soczewkową, dzięki której możemy fantastyczne i interesujące obrazy 3D.

Sposoby wykorzystania technologii 3D

Ze względu na swoje właściwości oraz coraz przystępne koszty produkcji technologia soczewkowa staje się metodą, po którą coraz częściej sięga się we współczesnej reklamie. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ przeprowadzone badania wykazują, że człowiek przeciętnie poświęca prawie czterokrotnie więcej czasu na obejrzenie trójwymiarowego obrazu niż grafiki przygotowanej w 2D. Co więcej, osoby oglądające obrazy w 3D są pięciokrotnie bardziej skoncentrowane na obiekcie, co prowadzi także do lepszego utrwalenia w świadomości przekazu danej reklamy.

Jednym z najpopularniejszych sposobów wykorzystania obrazów trójwymiarowych w reklamie są różnego rodzaju podświetlane nośniki reklamy, plataków oraz ekspozytorów sklepowych, którym zadaniem jest przyciągnięcie wzroku przechodnia i zachęcenie go do skorzystania z danej usługi lub reklamowanego produktu.

Jednak to nie wszystkie sposoby na wykorzystanie trójwymiarowych grafik w reklamie. Są one stosowane również w produkcji materiałów POS, czyli elementów, których zadaniem jest bezpośrednie wsparcie sprzedaży w punktach.

Jeśli chcesz wyróznić swój produkt poprzez dobranie odpowiedniego opakowania, dobrym rozwiązaniem będą trójwymiarowe opakowania, które sprawią, że dany artykuł będzie wyróżniał się na tle pozostałych towarów na danej półce.

Czy wykorzystanie grafiki trójwymiarowej w reklamie jest dobrym pomysłem? Zdecydowanie tak! Jednak bardzo często rezygnowano z tego sposobu promowania produktu ze wzlędu na wysokie ceny druku soczewkowego. Doskonałym rozwiązaniem tego problemu jest wykorzystanie technologii 3D, w której trójwymiarowa grafika uzyskiwana jest w formie wtryskowej, co znacząco obniża cenę produkcji przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu.